11136642_888071111250182_2529083920062427573_n

Tuning, chiptuning, flashtuning, remapare toti acesti termeni duc spre un singur rezultat: optimizarea soft-ului de management al motorului din ECU, in vederea obtinerii unei cresteri de putere/cuplu cu pana la 35% mai mare pentru motoarele turbo diesel, 30% pentru motoarele turbo benzina si 8% pentru motoarele aspirate diesel sau benzina.

Aceasta optimizare va imbunatati semnificativ accelerarea si cuplul masini.

Consumul de combustibil se va reduce, in conditii “normale” de condus.

Pornire la cald – motoare TDI

Aceasta problema de pornire la cald este tipica pentru motoarele 1,9TDI si 2.0TDi, din vechea si noua generatie si este des intalnita pe VW Touran, Seat Leon, Golf 4, Golf5, Audi A4. RIMPerformance ofera solutia la problema dumneavoastra, prin ajustarea softului, pentru gradul de uzura al motorului ceea ce va remedia problema.

Procedura este similara cu cea a unui tuning, doar ca se va rescrie softul cu modificariile necesare porniri la cald in conditii optime. RIMPerformance ofera solutia la problema dumneavoastra, garantand o functionare perfecta a motorului. Aceasta procedura se aplica pentru masinile de inainte de anii 2000, la care trebuie inlocuit chipul de memorie, precum si la masinile dupa anii 2000 pana in prezent care majoritatea se resofteaza din mufa OBD2.

Ce intelegem prin chiptuning?

Pentru a intelege termenul de chip tuning trebuie sa incepem cu o mica lectie de istorie. Pe la inceputul aniilor 80 au aparut masinile cu motoare pe injectie, aceste motoare sunt comandate de calculator (ECU – Engine Control Unit) care gestioneaza functionarea motorului (momentul aprinderii, cantitatea de combustibil, presiunea in turbina, timpi de injectie, etc ) dupa un program bine predefinit.

Acest program sau harti in termen tehnic, este inscris intr-un eprom(la masinile mai vechi), sau flash la noile generatii de masini. Deoarece vechile generatii de ECU nu puteau fi rescrise direct prin conectori de diagnosticare OBD2, necesita dezlipirea epromului de pe placa de baza a ECU si programarea lui intr-un programator de memorie, sau inlocuirea epromului in cazul in care epromul se poare scrie doar o singura data. In cazul noilor generati de ECU scrierea/citirii softului , in marea majoritate a cazurilor se face prin conectorul de diagnoza OBD2, totusi exista ECU ce se pot reprograma doar prin BDM (Background Debuging Module),K-tag, j-tag, ceea ce necesita desigilarea ECU-ului.

Odata citit, soft-ul din ECU este introdus intr-un program de editare unde tunerul optimizeaza hartile responsabile cu limita de torque, timpi de injectie, cantitatea de combustibil samd. Dupa modificare softul este rescris inapoi in ECU operatiunea este terminata.

Concluzie: tuningul este optimizarea softului de management al motorului in vederea obtineri unei puteri si culpu mai mare.

Chiptuning!? De ce??

– pentru o crestere de putere si cuplu intre 10-35%
– pentru scaderea consumului de carburant
– pentru un raspuns mai prompt al motorului

Cu cat imi va creste de putere si cuplu?

De regula cresterea de putere este de 20-35% la motoarele echipate cu turbo(diesel sau benzina) si de 6-12% la motoarele aspirate(diesel sau benzina).

Mai multa putere cu consum mai redus de combustibil?

Probabil ca majoritatea isi pun aceasta intrebare la care raspunsul tinde spre un paradox, normal ca pentru a utiliza maximul din motorul respectiv, consumul va creste, totusi, deoarece motorul va primi un cuplu mai mare la turati mai mici, si a optimizari a procesului de combustie, masina va ajunge la viteza dorita mult mai repede, nu mai turarea motorului, ceea ce automat va va scadea consumul.

Au fost clienti care au raportat o reducere a consumului de combustibil de pana la 1L/100km, dar majoritatea s-au situat intre 0.3-0.8L/100km

La autoutilitare si camioane, consumul de combustivil va scadea semnificativ, intre 1-3l/100km

Chiptuningul afecteaza filtru de particule (DPF/FAP)?

La masinile echipate cu filtru de particule, RIMPerformance optimizeaza softul in asa fel ca filtru de particule si functiile de regenerare automata sau fortata raman active.

Chiptuningul poate afecta cutia de viteze automate?

Cutia de viteze automate, se adapteaza modificarilor softului.

Cat dureaza operatiunea?

Intre 1 si 8 ore

Se ofera garantie?

DA, RIMPerformance ofera garantie nelimitata pe manopera si soft.

Pot sa revin la softul original?

DA, RIMPerformance salveaza softul original, si se angajeaza sa rescrie ECU cu softul original, gratis.